lunes, 2 de diciembre de 2013

PLANS, ANGLES I MOVIMENTS D'UN ANUNCI

Diesel-Only the brave




Ens trobem davant un anunci de la colònia per a home, Only the Brave de Diesel. La marca presenta una nova variant de la fragància, ‘Only the Brave Tattoo’, per un públic més transgressor, menys comú, que s’enfronta a la ‘Original’. L’anunci es presenta com un duel entre dos nois, que cadascú representa una de les dues colònies.

Aquesta mena d’enfrontament el presenta una noia. No ho veiem, però ho detectem perquè a l’inici ens trobem un primeríssim primer pla d’uns llavis pintats de vermell, que simbolitzen feminitat i sensualitat.




A partir d’aquí es comença per presentar la nova fragància. La ‘Only the Brave Tattoo’, que representa un noi amb amb els cabells més llargs, la roba més esquinçada i visiblement tatuat a qui anomenarem Protagonista A.

Des del començament sabem que és un noi diferent, radical. No només per la seva estètica, també perquè a l’inici ja s’atraveix a passar per un portal amb flames, i en aquesta escena podem observar com la imatge es ralentitza, senyal d'allargament del temps. Des del 0.05 ens mostra quatre primers plans del Protagonista A. 
Comença amb un primer pla on podem veure alguns tatuatges, seguit d’un pla mig curt contrapicat perquè el personatge guanyi presència, canvia a un altre pla mig curt i acaba amb un pla mig en què veiem el Protagonista A d’esquenes, sortint per la finestra. El fet que surti per la finestra i acabi baixant per les escales metàl·liques de la façana és una altra mostra del seu tarannà desobedient, diferent.

En aquesta primera seqüència, tots els plans són amb la càmera fixa, exceptuant el tercer en què la càmera està en moviment. En el passadís, l’actor camina endavant, i trobem un travelling de retrocés a mesura que s’apropa el personatge. És un moviment que acompanyat de la mirada de l’actor, fixa a càmera, guanya agressivitat i molta força.




La segona seqüència ens presenta el segon personatge principal, que representa la fragància ‘Original’ i a qui direm Protagonista B. Un jove amb el cabell curt i roba moderna però una mica més formal.

En aquest cas surt al centre de la imatge amb un pla mig ben enfocat, però acompanyat des de l’inici de molts altres nois, de diferents estils, més desenfocats per no treure protagonisme al Protagonista B. Això pretén significar que és una colònia més usual, no tant transgressora, dedicada al públic masculí jove, però que no necessita diferenciar-se tant. Aquesta seqüència, molt més curta, acaba amb el protagonista sortint corrent i tots els demés seguint-lo, d'aquesta manera veiem un travelling d'acompanyament.






Tornem al primer personatge. Mentre els altres van junts, ell torna a aparèixer a l’anunci amb un cotxe americà descapotable, on tornem a presenciar la seva estètica més radical a través de diferents plans i observem un travelling d'acompanyament. El cotxe descapotable també ens marca molt l’estil del personatge.

Als 25 segons de l’anunci hi ha un pla picat molt significatiu. Veiem el Protagonista A creuant un pas de vianants. Ell va en sol en un sentit i la resta de personatges el creuen en el sentit contrari. Una noia s’hi fixa i intenta agafar-li el braç, que també porta tatuat. Aquí ens estan dient que aquesta fragància és per a joves que van contracorrent, però que a la vegada aquest tipus de nois també agraden.




Seguidament ja veiem dues curses paral·leles entre ambdós protagonistes. Poc a poc el Protagonista B, que ja apareix sol, va guanyant protagonisme i força gràcies sobretot a un pla contrapicat acompanyat d’un ‘travelling’ de la càmera seguint a l’actor. A més, majoritàriament apareix ell en primer instància i el Protagonista A en segon terme.









Un cop equiparat els personatges, ja només queda presentar-los cadascú per una banda amb els mateix tipus de plans: un pla sencer de cada personatge anant contra càmera, que torna fer un travelling de retrocés mentre s’acosta l’actor per guanyar aquest punt d’agressivitat que comentàvem anteriorment.

Finalment, amb els dos protagonistes cara a cara (pla mig) s’acaba l’anunci amb un pla contra pla molt ràpid, que mostra l’enfrontament i evidencia el duel igualat de forces gràcies al que ens han mostrat als darrers plans. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario